Логопед се бави пре свега детекцијом, дијагностиком, превенцијом, терапијом (хабилитационим или рехабилитационим радом) деце и одраслих са вербалним и/или невербалним комуникацијским сметњама, као и саветодавним радом.
Које су то сметње које спадају у подручје рада логопеда?
Сметње са гласом, говором и језиком, слухом, сметње у читању, писању и рачунању. Логопед помаже у отклањању или значајно ублажава развојне говорно-језичке сметње(хабилитује развојне говорне сметње или рехабилитује оштећене функције патологије вербалне и невербалне комуникације) било код које развојне патологије:первазивне, гносогене, социогене, психогене патологије вербалне комуникације, развојне патологије вербалне комуникације, АДД/АДХД, тикова и продуженог дневног и ноћног умокравања.Такође врђи рехабилатацију наведених средстава вербалне комуникације код одраслих.

Логопед може превенирати говорно-језичке сметње правовременим започињањем превентивнихјх логопедских третмана; може превенирати сметње читања и писања (превенирати језички облик дислексије), тако што ће благовремено деловати, још у периоду предшколског узраста, на одређене параметере говорно-језичког, гностичког, практо-гностичког развоја деце са ризиком за ове сметње.
Логопед је стручњак који помаже деци и одраслима, да развију своје комуникацијске способности и изразе себе свим средствима вербалне комуникације, како би остварили свој пун био-психо-социјални интегритет.
Логопедија је “мултидисциплинарна наука која интегрише знања из области медицинских, лингвистичких, психолошких и педагошких наука, у складу са потребама превенције, дијагностике, терапије, истраживања говорно-језичких поремећаја, што је и предмет логопедије.“
Логопеди раде у здравственим и просветним установама: школама и вртићима, сарађују тимски са стручњацима других профила, размењују искуства, анализирају резултате рада, унапређујући теорију и праксу у логопедији.

РАД У МАЛИМ ПРОЈЕКТИМА

ЦИЉ, СВРХА И СМИСАО РАДА

Овакав начин рада конципиран је тако да доприноси непрестаном испреплетању, прожимању и повезивању низа практичних и интелектуалних активности које подстичу готово све аспекте дечјег развоја.

Основна премиса јесте да ће дете радећи на одређеном пројекту, односно посматрајући, питајући, истражујући, прорађујући и проигравајући различите активности и ситуације везане за одређену тему, изграђивати своја знања и развијати своје природне потенцијале до њиховог пуног остварења.

Васпитачи су водећи се дечјим интересовањима и својим афинитетима одабирали један или два мала пројекта који ће остваривати током радне године у својој групи.

До сада, сви мали пројекти директно су произилазили из различитих програма стручног усавршавања који су се реализовали у установи.

Сада чинимо искорак даље у смислу да ће нам знања и вештине које смо стекли програмима стручног усавршавања и даље бити ослонац у раду, али не и директно полазиште за дефинисање теме и тока малог пројекта. Васпитачи ће сада имати прилику да слободно осмисле тему и сам ток пројекта, али и даље полазећи и уважавајући дечја интересовања.

Искуство које су васпитачи до сада стекли остварујући пројекте заиста је богато и у комбинацији са знањим и вештинама које смо стекли током шпколовања и праксе изнедрило је нов Мали пројекат:

КОНЦЕПЦИЈА РАДА НА МАЛОМ ПРОЈЕКТУ

  • Група васпитача, и мед. сестара једног објекта дефинише тему, циљеве, задатке и ток малог пројекта који ће се реализовати у том објекту „Један објекат – један пројекат“
  • Тим малог пројекта чине сви васпитачи и мед. сестре у објекту
  • Мали пројекат се остварује заједничким снагама свих учесника
  • У раду се непосредно ослањамо на семинаре из области ликовног изражавања, развоја говора, комуникативних вештина, али непосредно и на све вештине којима смо овладали похађајући програме стручног усавршавања током предходних година.
  • Евалуација рада на пројекту се ради се на крају сваке радне године.

Тип евалуације: Евалуација кроз презентацију

Могући облици презентације:

  1. За родитеље и друге заинтересоване: „мале уметничке колоније“, приредбе, сценски прикази, продајне изложбе продуката – „Дечји вашар“, отворена врата за заинтересоване,...
  2. За стручну јавност: Педагошке вечери, презентације на стручним скуповима, приказ пратеће документације пројекта,...
  • Тип евалуације договара тим пројекта на почетку радне године

Јавне набавке

Финансије