А – МОДЕЛ ПРОГРАМА

Општи циљ Специфични циљеви
Подстицање дететовог развоја и испуњавање свих његових потенцијал    

    - Олакшавање процеса адаптације на вртић и подстицање социјалне интеграције

   - Подстицање развоја сазнања о себи, о сопственим осећањима и потребама, свести о  личном идентитету и особености, самопоштовања и самопоуздања

    - Подршка осамостаљивању деце у облачењу, обувању, храњењу, обављању личне хигијене, омогућавање самосталног избора игара и активности

     - Упознавање начина самопотврђивања без агресивности

    -   Проширивање дечјег индивидуалног искуства у различитим областима.

    -  Подстицање социјалног сазнања, разумевања и прихватања међусобних разлика, 

     -Подстицање групног рада и споразумевања  - развијање комуникативне способности,  и конструктивног разрешавања сукоба са вршњацима и одраслима.

   -Развијање креативног изражавања кроз ликовне, драмске, плесне, музичке... активности.

       -Живљење дечјих права.

    - Оспособљавање за активно учествовање у животу вртића (да буду питани шта желе)

 

Вртић као отворени систем - (А. Марјановић)

Отвореност вртића изнутра Отвореност вртића према средини

Учење у целокупном простору вртића и повезаност деце међу групама:

-  Посећивање деце између група у објекту,

-  Посете брата или сестре у другој групи.

-  Тимски рад на представама за све,

-  Заједничке приредбице и пробе,

-  Остваривање плесних активности у сали,

-  Кад неко дете слави рођендан – позива из других група кога жели и за то се израђују специјалне позивнице,

-  Заједничке шетње,

-  Упућивање деце да помажу једни другима код обувања и облачења у припремама за излазак,

-  Тимске активности у оквиру пројекта

-  Заједничке изложбе дечијих радова

-  Тимско уређење простора

                  Настојимо да наша Установа буде отворена дечјим искуствима тако да његова свакодневница чини критеријум актуелности, по којем онда остварујемо  принцип актуелизације. Тако покушавамо да смисаоно повезујемо животне садржаје дететове породице, локалне средине и вртића

Омогућујемо деци да уче из ресурса средине у окружењу свог вртића, било да је то у граду или селу.

         Деца уче још и у посети својим другарима у другим вртићким објектима и у граду и у селима.

Заједнички излети  у околини.

          

Интерактивни начин развијања програма

 

Поступци у планирању активности с децом по центрима интересовања

 

Показатељи за избор малих пројеката, тема, садржаја, метода, поступака...

Евалуација претходних активности и

праћење дечјег напредовања

   -   дечје потребе и интересовања

   -   дечја постигнућа

   -   дечји избор активности

Дечје напредовање васпитачи бележе у портфолију за свако дете.

Информације које се односе на групу бележе у  фасцикли групе

Анкетирање и разговор са родитељима деце         

Инструмент за испитивање родитеља   Нивои дететове мотивације

    -- информације о детету значајне за његов живот у вртићу

   -   вредности које негује дететова породица

Праћење актуелности  

      _   дечја свакодневица и дететови доживљаји,

     -    дечја интересовања за одређене садржаје,

     _    дечји рођендани, снови, страхови, радовања,

     -    догађаји у породици: рођење, смрт, селидба...

Б – МОДЕЛ ПРОГРАМА

 

Трајни циљ – смерница за годишње етапно

и сукцесивно недељно планирање

 

Опште основе у својој варијанти Б модела доносе трајни циљ и задатке за Установу и васпитача, који су нам смерница за етапно годишње планирање васпитно-образовног процеса у дечјим групама:

Етапно годишње планирање се одвија по аспектима дечјег развоја  - а васпитачи у складу са потебама своје групе деце врше избор и уобличавање задатих васпитно-образовних циљева и задатака, који се остварују кроз активности одређене недељним плановима у складу са предвиђеним етапама. Етапе трају од две до шест недеља.

У сукцесивном недељном планирању васпитачи бирају активности према врстама, а у зависности од уочених дечјих потреба и интересовања у одређеној етапи. Приликом планирања полази се од система дечјих активности и садржаја  васпитно образовних области, водећи рачуна  о њиховој комплексној примени, не запостављајући ниједну област, као и ниједну врсту активности.

Аспекти дечјег развоја Врсте активности са децом
Физичко – здравствени развој

~        телесне,

~        перцептивне,

~        здравствено – хигијенске,

Социо – емоционални развој

~        друштвене,

~        афективне,

~        еколошке,

Когнитивни развој

~        откривачке,

~        логичке,

~        практичне  (радне и саобраћајне),

Развој комуникације и стваралаштва

~        говорне,

~        драмске,

~        ликовне,

~        музичке,

~        плесне

 

Задаци за васпитача

  • Неговати партнерски однос према деци, по принципима ненасилне комуникације - у функцији подстицања самопоштовања свих учесника у васпитно-образовном процесу, што нам је било полазиште и за израду Правилника о понашању у Установи.
  • Стварати услове да се деца слободно играју. Систематски посматрати дете у игри и бележити запажања о дечјем развоју.
  • Подстицати децу да примењују различите врсте игара: конструкторске игре, симболичке игре, игре с правилима, покретне игре, друштвене игре, игре улога, традиционалне игре...
  • Учити децу новим играма...
  • Игру примењивати и као метод за поучавање – дидактичке игре..
  • Све што дете може само да учини, важно је да то и учини. Охрабривати децу да самостално остварују све активности које су у складу са њиховим потребама и интересовањима... Подршка самосталности је облик подстицања дечјег самопоштовања... Осамостаљивање је у непосредној вези са  активним учењем...

Јавне набавке

Финансије