strucni skup zene jpg 660x330У суботу 10.03.2018.год. одржан је међународни стручни скуп "Креативни игровни материјали у раду са предшколском децом" у  ПУ  "Радост" Нови Бановци.Скуп је био међународног карактера, с обзиром да су  истом присуствовали и  стручни радници из Словеније поред председника Министарства просвете, професора са високих школа за васпитаче, стручних сарадника и директора 28 предшколских установа из читаве Србије.На стручном скупу заједно са нашим педагогом Живком Комленац представиле су се наше колегинице Данијела Славујевић, Драгана Тубић, Весна Ханчовски, Бранислава Андрић, Зорица Остојић, Јелена Стекић и Јасминка Варга.

Стручни скуп је модерирала просветна саветница Весна Радуловић а у име домаћина госте је поздравила директорка ПУ"Радост"Нови Бановци.

Др Весна Цолић је на скупу представила резултате истраживања о томе како играчке за децу виде одрасли-васпитачи и родитељи,а Ранка Маринковић је говорила о значају играчака од природних материјала за дечја чула.

Опширније...

Шта би било по неким стандардима везаним за говор одговарајуће дететовом узрасту?
 Да дете тепа до 2,5 год.
 Да има добру аудитивну перцепцију тј.да разуме вербалне налоге одраслих: да да, да донесе, да покаже именовано, да узме
 Да у вокабулару има до 15 гласова и то самогласнике А,И,Е,О,У и М,Н,П,Б,Т,Д,В,Ј,К,Г,Х, Ф,Њ
 Да користи именице и глаголе које има у искуству-не мора да има реченицу
 До 4 године треба да савлада и изговор С,З,Ц,Ћ,Ђ,Л,Љ
 Да има изграђене језичке структуре-да користи просту и проширену реченицу, да користи заменице посено за себе заменицу ЈА, да користи придев, прилошке одредбе (ГДЕ, КАКО, ЧИМ), предлоге тј.да разуме просторне релације (НА, У, ПОРЕД, ИЗА, ИСПОД)
 До 5 година да савлада изговор гласова Ш,Ж,Ч,Џ
 Да препознаје и црта круг и троугао
 Да зна све основне боје
 Да пребројава до 5-6
 Да разликује МАЛО-ВЕЛИКО, ДУГАЧКО-КТАТКО, ТАНКО-ДЕБЕЛО, ЈЕДАН-ПУНО
 Да одговори на питања везана за прочитану причу
 Да препозна и црта квадрат и правоугаоник
 До 6 година да савлада изговор гласа Р
 Да има формирану реченицу са свим језичким додатцима
 Да црта ромб
 Да препознаје, именује и разврстава бројеве
 Да логички повезује след догађаја на сликовном материјалу-причу по сликама или радње
 Да препознаје слова, да има гласовну синтезу и анализу-на слово, где га чујеш на крају, где је у средини, колико их има у речи
 Да тражи исто, различито, да дода шта недостаје...

Шта кад није овако?
 У групе деце млађе од 5 година улазимо само на иницијативу васпитача
 Дететом се бави стручна служба, васпитач и родитељ
 Правимо план подршке детету у сарадњи са васпитачем и родтељом
 Ако је у групи више деце са потребом за подршком радимо са васпитачима на нивоу групе, повремено улази неко од стручних сарадника и прати напредовање
 Правимо свеске почетнице за стимулацију артикулације и говора као и свега пратећег-стимулишемо аудитивну перцепцију, меморију и перцепцију
 Користимо дидактичка средства примерена узрасту која подстичу потребне области
 Деца старија од 5 година се обавезно испитају, проверавају се све области везане за говор и прави се одабир деце са којом се ради
 Ако су у питању артикулација и језичке структуре ради се паралелно, чак се увек предност даје аудитивној перцепцији, меморији, перцепцији, логичком закључивању, мишљењу
 Кад дете нема на одређеном узрасту одговарајућу језичку конструкцију у продукцији, кад користи просту реченицу, кад има ограничен фонд речи у речнику, кад је аграматично радимо следеће:
 Богатимо речник придевима (мачка-КАКВА...)
 Глаголима (мачка-ШТА МОЖЕ ДА РАДИ)
 Прилошким одредбама (мачка-КАКО,ГДЕ,ЧИМЕ)
 Кроз причу-о коме смо читали, шта је радио, како се нешто десило,какав је крај...)
 Често је проблем пажња тј.способност да се дете на нешто усредсреди
 Шта радити?
 Ограничавамо број играчака или задатака
 Не дајемо следећи задатак док дете не одради задати, дајемо кратке задатке, смењујемо активности, али тражимо да се изврши до краја-са малима одвајамо играчке, слажемо, качимо.
 Са децом која имају само проблем са артикулацијом увек радимо упоредо и језичке структуре јер се оне уве могу надограђивати-учимо се давању јасних налога, препричавању, повезивању, описивању...
И за крај: све што радимо са децом како ми тако и ви као родитељи треба да радимо кроз игру јер је она деци природна и тако најбоље уче.

Мирјана Вечић,логопед

28872726 2020229088302504 1993103726248207570 nУ среду 7.3.2018.год. одржано је прво у низу дружења са родитељима које реализујемо кроз рад у Саветовалишту за родитеље.Ове среде родитељи су имали прилику да разговарају са логопедом Мирјаном Вечић и васпитачем Татјаном Фунштајн. Вече је протекло у пријатној и опуштеној атмосфери,у којој су родитељи износили своје недоумице,бриге и питања,и слушали савете и искуства логопеда и васпитача. Ово дружење им је ,како кажу родитељи било корисно и пријатно и захвални су за организацију оваквих догађаја.

 

Поводом изласка из штампе "Предшколске педагогије" др Исидор Граорца ПУ " Јелица Станивуковић Шиља" у Шиду у вртићу "Сунце" организовала је Педагошко вече 20.2.2018. У 16:00 ч је вече отворено отварањем изложбе играчака,лутака и дидактичког материјала "Играчке које имају срце и памет". Колегинице су могле да погледају изложбу и размене искуства. Након изложбе одржана је трибина за васпитаче и медицинске сестре васпитаче на којој су говориле наше колегинице Сања Латас,Јелена Стекић,Сандра Галоња и Сандра Видић о искуству са моделом "А". Након њих обратила нам се др Гордана Мијаиловић са темом"Игра у формалном и делатном курикулуму",Живка Комленац,педагог наше Установе говорила је о "Матерњој мелодији и животу у вртићу" и др Исидор Граорац "Имплицитна филозофија монтесори метода-скривени курикулум монтесори програма". 

 

desenho do s da criança de uma casa 44631807 

Наша Предшколска установа је самостална установа регистрована за дневни боравак деце
и предшколско васпитање и образовање са седиштем у Шиду, организована је у 22 јединице, а од
тога су: 3 наменске, а остале су у прилагођеним просторима по селима општине и у граду.
Наменски објекти у Шиду:
 Дечји вртић „Чаролија“ у насељу Исток у Шиду, Ул. Мајке Јевросиме 3.
 Дечји вртић „Сунце“ у насељу Јелица Станивуковић 18.
 Дечји вртић „Звончица“ у улици Цара Лазара 39.
Подручна одељења у Шиду:
 Руски двор – Ђуре Киша 4.
 О.Ш. “Бранко Радичевић” – Петра Кочића б.б.
Подручна одељења при школама по селима и у једној месној канцеларији:
 ПШ «Бранко Радичевић» Гибарац
 ПШ «Бранко Радичевић» Бачинци
 ПШ «Бранко Радичевић» Кукујевци
 ОШ «Сава Шумановић» Ердевик
 ПШ «Сава Шумановић» Љуба,
 ПШ «Сава Шумановић» Бингула
 ОШ «Вук Караџић» Адашевци,
 ПШ «Вук Караџић» Вашица,
 ПШ «Вук Караџић» Илинци,
 ПШ «Вук Караџић» Батровци
 MK Беркасово,
 ПШ «Сремски Фронт » Бикић До,
 ПШ «Сремски Фронт» Сот,
 ОШ «Босутски одред»Моровић,
 ПШ «Босутски одред»Вишњићево
 ПШ «Босутски одред» Јамена
- ПШ Сремски Фронт Моловин

Финансије